مسابقات شطرنج آزاد بین المللی ایرفلوت مسکو 2012

پایگاه همدان شطرنج

ماتیوس بارتل لهستانی

قهرمان مسابقات شطرنج آزاد بین المللی ایروفلوت 2012

یازدهمین دوره رقابت های شطرنج آزاد بین المللی ایروفلوت روسیه ( معتبرترین مسابقات آزاد بین المللی جهان ) با حضور بزرگان شطرنج دنیا در شهر مسکو برگزار گردید .

در پایان جدول اول این دوره از رقابت ها ، سه شطرنج باز با کسب 6.5 امتیاز مشترکاً در صدر قرار گرفتند که با احتساب امتیازشکنی "ماتیوس بارتل" (2658) استاد بزرگ 26 ساله کشور لهستان به عنوان قهرمانی رسید .

 استاد بزرگ " ماتیوس بارتل "

26 ساله که تاکنون سه بار

قهرمان کشور لهستان شده

شطرنج را در حالی در سن 5 سالگی آموخت

که به همراه برادرش به علت ابتلا به

بیماری آبله مرغان

برای مدتی خانه نشین بودند !

 استادان بزرگ "آنتون کوروبوف" (2660) و "پاول الجانوف" (2690) نیز هردو از کشور اوکراین به ترتیب دوم و سوم شدند ضمن این که "الکساندر خالیفمن" (2632) استاد بزرگ کشور میزبان و قهرمان سابق (فیده) جهان نیز با کسب 6 امتیاز به لطف امتیازشکنی بهتر در مکان چهارم قرار گرفت .

سطح این دوره از مسابقات به حدی بالا بود که استاد بزرگ احسان قائم مقامی شطرنج باز نخست کشورمان که با درجه بین المللی 2570 در بین 86 شرکت کننده سرشناس حاضر ، بخت پنجاه و هشتم قهرمانی مسابقات به شمار می رفت ، با کسب 4 امتیاز [حاصل از 1 برد، 6 تساوی و 2 باخت] در مکان پنجاهم قرار گرفت . نکته جالب این که استاد بزرگ قائم مقامی در ماه گذشته در مسابقات بین المللی زوریخ در مصاف با قهرمان نیرومند این دوره از رقابت ها به تساوی رسیده بود .

 از نکات جالب توجه دیگر این دوره از مسابقات می توان به کسب رتبه پایانی 56 سوپراستاد بزرگ "لی کوآنگ لیم" (2714) قهرمان ویتنامی هر دو دوره اخیر مسابقات بین المللی ایروفلوت اشاره داشت . همچنین کسب جایگاه چهلم توسط سوپر استاد بزرگ "یان نپومنیاتچنی" (2735) قهرمان 2010 کشور روسیه که سابقه قهرمانی در مسابقات ایروفلوت را نیز دارد ، در نوع خود جالب بود .

همچنین در کنار جدول A  مسابقات ، دو جدول دیگر با عناوین جدول B , C هم برگزار شد که عنوان قهرمانی جدول B را استاد بزرگ ترکی " امره کن " به دست آورد و " سرگئی گیلف " از روسیه در مکان نخست جدول C قرار گرفت .

 

سایت رسمی مسابقات

رده بندی جدول A

رده بندی جدول B 

رده بندی جدول C 

دریافت فایل PGN بازی ها

منابع : سایت های آچمز و شطرنجیان




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر